Farm Retail


 This is called“something to buy” at the farm. Some farmers would like to sell their products creatively and gain some extra profits from their huge dedications. Farming is not easy. We know Agricultural farms unceasing change their techniques of production. That means that the present technique was completely different than several years ago. So what the thing is here when we come with the agro-tourism this technological improvement directly affected the produce good and quality products in a short term period than human engagement. So what I wanna mention here is, people love to buy goods that they see while entertaining the farm tour, so can you imagine a green land full of vegetable, fruits seeds yards, and most welcome hospitality service also a significant place that can buy them. In Sri Lanka, we will find a place actually. 

Farm retail;  kinda place such as a building like a shop or an outdoor tent, which is covered to the particular purpose for selling. This place will be located in front of the main entrance,two-three meters away from the entrance, or located to a suitable place for selling. Tourists who are observing or participating in the production process are more willing to buy products that they observed or produced by themselves. Farm-direct sales are an important agritourism service. Most often tourists buy fresh vegetables, fruits, honey, various processed homemade products such as cheese, curd, yogurt, pickles, chutney, and handicrafts of the farm. Therefore, agro-tourism enterprises organize open-air markets and road stands or stalls very often by the roads to advertise their products. Tourists can consume bought products at the farm or they can take them home. “You pickups” are common in agritourism connected with picking up various farm products, e.g. fruits and vegetables. Most often they can pick up mangos, king coconuts, veggies, etc. To facilitate this farm should have footpaths for visitors to pick up their own fruits and vegetables.
Farmstand operations can give farmers the ability to choose what days and times the market is open. This flexibility can allow farmers to harvest and sell at the times that work best for them and their customers.


 මෙය ගොවිපලෙහි “මිලදී ගැනීමට යමක්” ලෙස හැඳින්වේ.  සමහර ගොවීන් තම නිෂ්පාදන නිර්මාණාත්මක ආකාරයකින් විකිණීමට කැමති අතර ඔවුන්ගේ විශාල කැපවීමෙන් අමතර ලාභයක්ද ලබා ගත හැකිය.  ගොවිතැන් කිරීම පහසු නැත.  කෘෂිකාර්මික ගොවිපලවල් ඔවුන්ගේ නිෂ්පාදන ශිල්ප ක්‍රම අඛණ්ඩව වෙනස් කරන බව අපි දනිමු.  ඒ කියන්නේ වර්තමාන තාක්‍ෂණය මීට වසර කිහිපයකට පෙර සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් ය.  ඉතින් මෙහි ඇති කතා කිරීමට ඇති කරුන නම් අප කෘෂි සංචාරක ව්‍යාපාරය සමඟ පැමිණෙන විට මෙම තාක්‍ෂණික දියුණුව මානව මැදිහත්වීමට වඩා කෙටි කාලීනව හොඳ සහ ගුණාත්මක නිෂ්පාදන නිෂ්පාදනයට සෘජුවම බලපා ඇති බවයි.  ඉතින් මට මෙහි සඳහන් කිරීමට අවශ්‍ය වන්නේ, ගොවිපල සංචාරයේ යෙදෙන අතරතුර මිනිසුන් දකින දේ මිලට ගැනීමට ප්‍රිය කරන නිසා එළවළු, පලතුරු බීජ අංගන වලින් පිරුණු හරිත භූමියක් සහ බොහෝ සාදරයෙන් පිළිගත හැකි ආගන්තුක සත්කාර සේවාවක් ද සමඟ ඒවා මිලදී ගත හැකි බවයි.

නිෂ්පාදන ක්‍රියාවලිය නිරීක්ෂණය කරන හෝ සහභාගී වන සංචාරකයින් තමන් විසින්ම නිරීක්ෂණය කරන ලද හෝ නිපදවන නිෂ්පාදන මිලදී ගැනීමට වැඩි කැමැත්තක් දක්වයි.  ගොවිපල සෘජු විකුණුම් වැදගත් කෘෂි සංචාරක සේවාවක්.  බොහෝ විට සංචාරකයින් නැවුම් එළවළු, පලතුරු, මී පැණි, චීස්, කිරි, යෝගට්, අච්චාරු, චට්නි සහ ගොවිපලෙහි හස්ත කර්මාන්ත වැනි විවිධ සැකසූ ගෙදර හැදූ නිෂ්පාදන මිලදී ගනී.  එබැවින් කෘෂි සංචාරක ව්‍යවසායන් තම නිෂ්පාදන ප්‍රචාරණය කිරීම සඳහා එළිමහන් වෙළඳපොලවල් සහ මාර්ග නැවතුම් ස්ථාන හෝ වෙළඳසැල් සංවිධානය කරයි.  සංචාරකයින්ට ගොවිපලෙන් මිලදී ගත් නිෂ්පාදන පරිභෝජනය කළ හැකිය, නැතහොත් ඒවා ගෙදර ගෙන යා හැකිය.  විවිධ ගොවිපල නිෂ්පාදන ලබා ගැනීම හා සම්බන්ධ කෘෂි සංචාරක ව්‍යාපාරයේ “යූ පික්-අප්ස්” පොදු වේ, උදා.  පලතුරු සහ එළවළු.  බොහෝ විට ඔවුන්ට අඹ, කිං පොල්, එළවළු ආදිය ලබා ගත හැකිය. මෙම ගොවිපල පහසු කිරීම සඳහා අමුත්තන්ට තමන්ගේම පලතුරු හා එළවළු ලබා ගැනීමට අඩිපාර තිබිය යුතුය.

ෆාම් ස්ටෑන්ඩ් මෙහෙයුම් මඟින් ගොවීන්ට වෙළඳපල විවෘතව ඇති දින හා වේලාවන් තෝරා ගැනීමේ හැකියාව ලබා දිය හැකිය.  මෙම නම්‍යශීලී භාවය නිසා ගොවීන්ට සහ ඔවුන්ගේ ගනුදෙනුකරුවන්ට වඩාත් සුදුසු වේලාවන්හි අස්වැන්න හා විකිණීම සිදු කළ හැකිය.මෙවැනි ගොවිපළ වලින් නිපදවන භාණ්ඩ හා නිෂ්පාදන මිලදී ගැනීම සඳහා ඒ වෙනුවෙන් ම ඉදිකරනළඳ ස්ථාන අද වන විට සංචාරක කර්මාන්තයේ ඉති දැකුම්කළු ස්ථානයක් බවට පත් වී ඇත. 

இது பண்ணையில் "வாங்க ஏதாவது" என்று அழைக்கப்படுகிறது.  சில விவசாயிகள் தங்கள் தயாரிப்புகளை ஆக்கபூர்வமான முறையில் விற்க விரும்புகிறார்கள், மேலும் அவர்களின் பெரிய அர்ப்பணிப்புகளிலிருந்து சில கூடுதல் லாபங்களைப் பெறலாம்.  விவசாயம் எளிதானது அல்ல.  வேளாண் பண்ணைகள் அவற்றின் உற்பத்தி நுட்பங்களை இடைவிடாமல் மாற்றுவதை நாங்கள் அறிவோம்.  அதாவது தற்போதைய நுட்பம் பல ஆண்டுகளுக்கு முன்பு இருந்ததை விட முற்றிலும் மாறுபட்டது.  எனவே இங்கே விஷயம் என்னவென்றால், நாம் வேளாண் சுற்றுலாவுடன் வரும்போது இந்த தொழில்நுட்ப முன்னேற்றம் மனித ஈடுபாட்டை விட குறுகிய காலத்தில் நல்ல மற்றும் தரமான தயாரிப்புகளை நேரடியாக பாதித்தது.  எனவே நான் இங்கு குறிப்பிட விரும்புவது என்னவென்றால், பண்ணை சுற்றுப்பயணத்தை மகிழ்விக்கும் போது மக்கள் பார்க்கும் பொருட்களை வாங்க விரும்புகிறார்கள், எனவே காய்கறி, பழ விதைகள் யார்டுகள் நிறைந்த ஒரு பசுமையான நிலத்தை நீங்கள் கற்பனை செய்து பார்க்கலாமா, மேலும் வரவேற்கத்தக்க விருந்தோம்பல் சேவையும் அவற்றை வாங்கக்கூடிய ஒரு குறிப்பிடத்தக்க இடமாகும்  .  இலங்கையில், உண்மையில் ஒரு இடத்தைக் கண்டுபிடிப்போம்.

==============================
Caption by: Thashini Kamalka
Designed by: Deeshan Madusanka

#SeeLanka
#STSCovid19
#AgroTourism
#FarmRetail
#CommunityFirst
#CommunityServices
#ServiceAboveSelf
#CommunityImprovement
#Rotaract
#Rotaract3220
#StriveAsOne

Comments

Popular posts from this blog

පහේ කල්ලිය නොහොත් රන්දි ගෙදර ලමයි

රඹුක්පොත හොල්මන් වලව්වේ බෝඩිම - Dandelions

මෙය ඇගේ කතාව නොවේ, ඇගේ මරණයේ කතාව යි